Case Maisonie

Ambachtelijke desserts voor horeca, retail en luchtvaart.

Maisonie wilde hun nieuwste product Pancake Pleasures op een aantrekkelijke manier in de markt zetten. Ze schakelden ons in om een creatieve, herkenbare verpakking te ontwerpen. Daarnaast zochten ze ondersteuning bij diverse grafische materialen om hun communicatie een consistente en professionele uitstraling te geven die perfect aansloot bij hun merkidentiteit.

Maisonie, opgericht door Nathalie Van Der Straeten en haar man Tom Blockeel, is gespecialiseerd in ambachtelijke desserts voor de horeca, retail en luchtvaart. Wat begon als een passie groeide uit tot een succesvol bedrijf dat enkel met de beste ingrediënten werkt. Hun innovatieve aanpak en op maat gemaakte oplossingen – van vegan tot suikervrije varianten – maakt van Maisonie een toonaangevende speler in de dessertsector.

Huisstijl en branding

Voor Maisonie creëerden we diverse grafische materialen die hun merk versterken. We ontwierpen onder andere presentatiemappen met uv-lak accenten, roll-up banners en panelen om hun beursstanden professioneel in te kleden. Ook kleinere merkitems zoals balpennen en advertenties werden in lijn met hun huisstijl ontworpen.

Daarnaast ontwikkelden we op maat gemaakte prospectiedozen voor de luchtvaartsector, waarmee Maisonie haar desserts op een stijlvolle manier kan presenteren aan potentiële klanten binnen deze nichemarkt. Door consequent vast te houden aan hun kenmerkende roze kleur en hoogwaardige fotografie, creëren we een frisse en professionele uitstraling.

Grafisch ontwerp

Met de lancering van Pancake Pleasures bracht Maisonie een vernieuwend assortiment gevulde pannenkoeken op de markt. Wij ontwierpen een speelse en aantrekkelijke sleeve voor de verpakking, met varianten voor elk van de zes smaken. De vrolijke, herkenbare stijl van Maisonie werd in elk ontwerp doorgetrokken, waardoor de branding perfect aansluit bij hun imago.

Daarnaast creëerden we ondersteunend marketingmateriaal, zoals roll-up banners voor beurzen en wobblers voor in winkels. Ook gaven we creatieve e-mailbanner en productfiches vorm om de communicatie te versterken. De Pancake Pleasures zijn alvast een succes, want de lekkernijen werden bekroond met een Food Discovery Award. Zou onze aanpak daar voor iets tussenzitten?

Fotoshoot

Uiteraard kan je geen socials managen zonder een mooie visual. We ontwierpen diverse visuals in de huisstijl van Clarysse. Speels, dynamisch maar wel consistent en herkenbaar.

Socialmedia templates en -advies

Om Maisonie te ondersteunen in hun online communicatie, ontwikkelden we diverse socialemediatemplates in hun herkenbare huisstijl. We ondersteunen het bedrijf bovendien met strategisch advies over hoe ze hun sociale kanalen professioneel en consistent kunnen beheren. Zo heeft Maisonie de tools in handen om hun online zichtbaarheid op een stijlvolle manier te versterken.

Ondersteuning beursdeelnames

Naast het ontwerp van drukwerk voor beurzen, boden we Maisonie ook praktische ondersteuning bij hun beursdeelnames. We leidden de administratieve afhandeling in goede banen, zoals de standruimte boeken, meubilair en frigo’s bestellen, de beurscatalogus invullen en standhouderbadges aanvragen. Hierdoor focuste Maisonie zich volledig op de presentaties en netwerkopbouw, terwijl wij alle andere zaken tot in de puntjes regelden.