Nog geen idee welke boeken je in je reiskoffer moet stoppen? Onze Sparkels stelden hun top 8 voor jou samen. Duik in onze fijne selectie must-reads en laat je inspireren!
Beyond Brands
Tom van den Bergh
In dit boek zal er ongetwijfeld een case staan die jou zal inspireren om route te geven aan jouw merk. Hoe ga je als merk om met trends? En hoe kan het dat sommige merken verdwijnen onder invloed van trends? Het toont je als klap op de vuurpijl ook de stappen van brand design thinking, zodat je structuur krijgt in jouw denken en je een sterk merk kan gaan neerzetten. Eén met de juiste essentie, community en ambassadeurs. Want dat is waar het uiteindelijk om draait: het creëren van een merk met draagkracht. – Emma
Terroristenjager - In het hart van de speciale Eenheden
Lionel D.
Een inspirerend en meeslepend verhaal dat een unieke inkijk geeft in de wereld van de speciale eenheden. Het benadrukt belangrijke waarden zoals vertrouwen, moed en doorzettingsvermogen, die essentieel zijn om als team een gemeenschappelijk doel te bereiken. Deze principes bieden ook waardevolle lessen voor het omgaan met dagelijkse en zakelijke uitdagingen. – Michiel
Steve Jobs - de biografie
Walter Isaacson
Inspirerend boek over hoe Apple ontstaan is en hoe het één van de grootste merken ter wereld is geworden. Het boek leert je ook meer over de persoon Steve Jobs, een hippie met een speciale gave voor tech en marketing. Je wordt geïnspireerd door zijn mindset en manier van werken, maar je leert ook hoe het niet moet op het gebied van menselijke relaties. Kortom een aanrader als je fan bent van Apple, marketing en ondernemerschap! – Sam
Denk niet aan een roze olifant
Sarah Gagestein
Dit boek biedt inzicht in effectieve communicatie en framing. Het leert praktische technieken om mensen te beïnvloeden en helpt ondernemers een beter verhaal te vertellen. Het stimuleert ook innovatief en probleemoplossend denken. Dit kan leiden tot betere werkrelaties en een positievere werkcultuur. Het boek helpt je nadenken over wat je in het verleden goed of fout deed in je bedrijf. Een aanrader voor bedrijfsleiders. – Sarah
Het Nieuwe Nietsdoen
Gerhard Hormann
Nietsdoen. Het is voor mij en vele anderen om me heen tegenwoordig een steeds grotere opgave. Het internet en al zijn mogelijkheden zijn fantastisch, maar we staan wel vrijwel constant “aan”. Soms bewust, veel vaker onbewust. In dit boek leer je een paar handige trucjes waardoor je beter wordt in nietsdoen. En dat is super nuttig, want na het nietsdoen, kan je er weer dubbel zo hard tegenaan. Af en toe nietsdoen is dus ook veel effectiever en leuker dan altijd aan, althans zo heb ik het ervaren. Beetje veel herhaling (zoals zo vaak met dit soort boekjes), desondanks een aanrader voor iedereen die ietsje relaxter wil leven. – Jeroen
Refactoring UI
Adam Wathan & Steve Schager
Het boek benadrukt een stapsgewijze aanpak waarbij kleine, incrementele veranderingen leiden tot significante verbeteringen in de algehele gebruikerservaring. Door praktische voorbeelden en visuele casestudy’s biedt “Refactoring UI” een waardevolle handleiding voor designers en ontwikkelaars die hun ontwerpvaardigheden willen verbeteren zonder zich volledig te verdiepen in complexe designprincipes. – Bram
Ga je nu eindelijk dat boek schrijven! Of blijf je erover praten?
Kaat Vrancken
Schrijven voor klanten, bedrijven, magazines? Geen probleem. Maar schrijven voor mezelf vanuit mijn eigen ideeën, daar kon ik moeilijk aan beginnen. Dit boek zet hersenspinsels om in concreet werkmateriaal. Personages, verhaallijnen en structuur. Het helpt om stapsgewijs lagen toe te voegen en zo tot een volwaardig verhaal te komen. Bovendien zijn de creatieve werkvormen een leuke afwisseling in mijn dagelijkse werk. Je aanpak voor een vaste klant eens vanuit een nieuwe invalshoek bekijken? Het levert verfrissende copy op. – Marlies
AI, de hype voorbij
Jackie Janssen
AI is niet meer weg te denken. Bedrijven die het niet gebruiken zullen met zekerheid verliezen ten opzichte van concurrenten die het wel gebruiken. Laat je dus inspireren door andere cases, leer wat je kan doen met AI en denk na hoe AI in je eigen bedrijf efficiënt ingezet kan worden. – Kelly
Digital Marketeer
Kennen SEA en SEO geen geheimen meer voor jou & ben je bezeten door digitale marketing?