- 1- Nieuw – zet nu ook je event in de kijker.
Sinds kort kan je ook op bedrijfspagina’s een event aanmaken. In deze rare tijden zul je er misschien minder invulling aan geven, al kan deze toepassing ook gebruikt worden voor het inzetten van live events, webinars, online trainingen, …
- 2 – Zorg voor een professionele profielfoto
Nog te vaak zien we hier velen in de fout gaan.
Samen met je partner, met je huisdier, met een glas bier in de hand, … leuk op andere sociale media maar Linkedin is een platform voor business professionals. Laat dat dan ook zien.
Voor een bedrijfspagina is het logo (of een deel van het logo) een goed alternatief als profielfoto.
- 3 – Vul je contactgegevens in
Linkedin is dé plek waar je profielbezoeker meer over je te weten kan komen. Als mensen contact willen leggen, maak het ze dan makkelijk.
- 4 – Gedraag je netjes
Net zoals je dat ook in het ‘normale’ leven moet doen.
Tijdig en netjes antwoorden op berichten, bedanken als je getagged wordt, hou het ook netjes wanneer je kritisch reageert, vertel geen onzin, geef altijd antwoord op reacties onder je berichten, …
- 5 – Voeg een achtergrondfoto toe
Sinds vorig jaar kan je een achtergrondfoto toevoegen. We zien dat veel bedrijfspagina’s dat nog niet gedaan hebben. Belangrijk… want het is het eerste wat je ziet, een soort visitekaartje.
Het formaat is 1536x786px, een smalle maar brede foto dus.
Hou het eenvoudig.
- 6 – Variatie in Linkedin content
Het is niet altijd de voor de hand liggende content die goed presteert. Je hebt variatie nodig. Content die traffic genereert maar evenwel content die tot reacties leiden en het engagement van je pagina verhogen. Welk onderwerp hangt af van je doelgroepen.
- 7 – Zorg dat je medewerkers fan zijn
Zorg dat je medewerkers de pagina volgen en dat ze luisteren, reageren en delen. Makkelijker gezegd dan gedaan…
- 8 – Blijf top-of-mind
Post regelmatig een update. Probeer dit tweemaal per week te doen, uiteraard met relevante content.
- 9 – Maak een Linkedin-advertentieaccount aan
Door te adverteren op Linkedin kan je jouw doelgroepen nauwkeurig targetten op basis van functie, bedrijfsgrootte, geografie en branche en bereik je prospecten die jouw bedrijfspagina nog niet kennen. Omdat er aan de advertentie een Volg-knop toegevoegd is, leidt gesponsorde content in de meeste gevallen ook tot extra volgers.
- 10 – Promoot ook via je eigen profiel
Het kan zeker geen kwaad om je content af en toe via je eigen profiel te delen. Op die manier vergroot je automatisch het bereik omdat niet al je connecties ook je bedrijfspagina volgen.